سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی انتخاب زبان پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/6/8
12:34 ع

نسخه چاپیارسال به دوستان
سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر در صدر اخبار جهان قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رسانه‌ها و مطبوعات جهان سخنان مقام معظم رهبری حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" در خطبه‌های نماز روز عید فطر را در صدر اخبار خود قرار دادند.

به گزارش فارس، رسانه‌ها و مطبوعات جهان سخنان مقام معظم رهبری حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" در خطبه‌های نماز روز عید فطر را در صدر اخبار خود قرار دادند و با وجود اینکه برخی از رسانه‌های غربی تا ساعت‌ها پس از اتمام این سخنان سعی کرده بودند تا در برابر انتشار این سخنان مقاومت کنند، موفق نشدند و این رسانه‌ها نیز در نهایت به بخش‌هایی از سخنان رهبری به طور ویژه پرداختند.


**پایگاه خبری المنار لبنان سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی ایران در روز عیدفطر را در صدر اخبار خود قرار داد.
این شبکه خبری با تیتر "امام خامنه‌ای: قضیه فلسطین مهمترین قضیه است و مذاکرات سازش سرپوشی بر جنایات دشمن است" به درج سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
این پایگاه خبری نوشت: نماز عیدفطر در تهران با مشارکت باشکوه مردم ایران با امامت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد و جمعیت به اندازه‌ای بود که تمام خیابانهای اطراف دانشگاه نیز مملو از جمعیت بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از حرکت پرشکوه ملت ایران در روز جهانی قدس این حضور پرنشاط ملی را تجلی چنین روحیه و عزم و اراده ای برشمردند و اعلام کردند: دشمنان اسلام و امام در 31 سال گذشته در آرزوی کم رنگ شدن حضور مردم در روز قدس بوده اند اما ملت موقع شناس ایران امسال گرم تر و پرشورتر، در پیشاپیش مسلمانان آسیا، خاورمیانه، افریقا، اروپا و امریکا به میدان شتافت.
ایشان قساوتها و جنایتهای رژیم صهیونیستی و تلاشهای آمریکا و دیگر حامیان اسرائیل را برای به انزوا کشاندن مسئله فلسطین موجب افزایش انگیزه ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دانستند و افزودند: آفرین بر ملت بزرگی که امید و انگیزه در حرکات و مواضع او موج میزند.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئله فلسطین را همچنان مسئله اول دنیای اسلام نامیدند و با اشاره به استمرار جنایات صهیونیستها و سرکوب شدید و همه جانبه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن افزودند: دشمنان ملت فلسطین و حامیان صهیونیستهای متجاوز برای سرپوش گذاردن بر جنایات آنها، در واشنگتن جلسه گرفتند و نام آن را هم کنفرانس صلح گذاشتند اما صلح چه کسی با چه کسی؟ و آیا با توجه به واقعیات و حقایق فلسطین اشغالی، این صلح اصولاً معنا دارد؟
رهبر انقلاب اسلامی تلاش صهیونیست‌ها را برای یهودی سازی قدس شریف جنایتی بزرگ خواندند و با اشاره به سخنان وقیحانه صهیونیستها درباره ضرورت پذیرش یهودی سازی افزودند: ملتها و دولتهای مسلمان باید به وظیفه خطیرشان درمقابل این توطئه عمل کنند.
ایشان با تجلیل از ایمان، غیرت و استقامت ملت فلسطین در مقابل توطئه ها و فشارهای سنگین رژیم جعلی اسرائیل و حامیان این رژیم خاطرنشان کردند: ملت فلسطین امروز مصمم تر و قوی تر از هر زمان است و بدون هیچ شک و تردیدی بساط رژیم قلابی و دروغین صهیونیستی را از سرزمین فلسطین جمع خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از خطبه های نماز عید سعید فطر مسئله سیل پاکستان را فوری ترین مسئله جهان اسلام خواندند و با اشاره به ابعاد بسیار سنگین و مصیبت بار این سیل ویرانگر، از درد و رنج ملت مسلمان پاکستان ابراز تألم و رنج کردند و آحاد مسلمانان جهان را به یاری ملت مؤمن و مصیبت زده پاکستان فراخواندند.


**پایگاه خبری الانتقاد سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در روز عید فطر درباره فلسطین و مذاکرات سازش را برجسته کرد و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران قضیه فلسطین را مهمترین قضیه جهان اسلام توصیف کرد و هدف از مذاکرات صلح را سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی دانست.
این پایگاه خبری در ادامه به درج مشروح سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، ضرورت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پاکستانی و سوء استفاده برخی طرفها از وضعیت حاکم در پاکستان پرداخت و نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از خطبه های نماز عید سعید فطر مسئله سیل پاکستان را فوری ترین مسئله جهان اسلام خواندند و با اشاره به ابعاد بسیار سنگین و مصیبت بار این سیل ویرانگر، از درد و رنج ملت مسلمان پاکستان ابراز تألم و رنج کردند و آحاد مسلمانان جهان را به یاری ملت مؤمن و مصیبت زده پاکستان فراخواندند.


**روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست" در پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبه‌های روز گذشته نماز عید فطر نوشت که رهبر ایران فلسطینیان را قدرتمندتر از 30 سال گذشته توصیف کرد.
این نشریه صهیونیستی بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری که درباره مذاکرات سازش بود را منعکس کرد.
جروزالم‌پست نوشت: رهبر ایران از مذاکرات صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرد و گفت که ملت فلسطین امروز مصمم تر و قوی تر از هر زمان است و بدون هیچ شک و تردیدی بساط رژیم قلابی و دروغین صهیونیستی را از سرزمین فلسطین جمع خواهد کرد.
این روزنامه صهیونیستی در بخشی دیگر از خبر خود نوشت که "آیت‌الله علی خامنه‌ای " رهبر ایران مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان را پوششی بر جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین خواند.
جروزالم‌پست در پایان نوشت: فلسطینیان قوی‌تر از 20 یا 30 سال گذشته هستند و مقاومت آنها سرانجام به سرنگونی رژیم جعلی وساختگی اسرائیل درآینده‌ای نزدیک منتهی می‌شود.



**روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌آحارونوت " نیز در پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز عید فطر نوشت که وی موضوع فلسطین را مهمترین موضوع جهان اسلام دانست.
این نشریه صهیونیستی بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری که مربوط به مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی بود را پوشش داد.
این روزنامه در ادامه گزارش خود در این‌باره نوشت: [آیت‌الله] علی خامنه‌ای رهبر ایران روز جمعه و در جریان عید فطر که در پایان ماه رمضان برگزار می‌شود گفت: دشمنان ملت فلسطین و حامیان صهیونیستهای متجاوز برای سرپوش گذاردن بر جنایات آنها، در واشنگتن جلسه گرفتند و نام آن را هم کنفرانس صلح گذاشتند اما صلح چه کسی با چه کسی؟ و آیا با توجه به واقعیات و حقایق فلسطین اشغالی، این صلح اصولاً معنا دارد؟
یدیعوت‌آحارونوت ادامه داد که رهبر ایران افزود: فشارهای اعمال شده بر فلسطینیان باعث نخواهد شد تا این ملت مصمم درباره موضعش مصالحه کند.
یدیعوت آحارونوت نوشت که در این مراسم مقامات بلندپایه نظامی و دولتی ایران از جمله "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهور ایران حضور داشتند.



**خبرگزاری "شینهوا" در پوشش سخنرانی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر نوشت که وی مذاکرات صلح میان رژیم‌صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را پوششی بر جنایات اسرائیل توصیف کرد.
این خبرگزاری چینی ادامه داد: [آیت‌الله] خامنه‌ای به نمازگزاران عید فطر گفت: آمریکا و غرب فقط نشسته‌اند و نظاره‌گر سرکوب ملت فلسطین هستند و گفت‌وگوهایی برای صلح ترتیب می‌دهند. چه صلحی؟ صلح چه کسی با چه کسی؟ و آیا با توجه به واقعیات و حقایق فلسطین اشغالی، این صلح اصولاً معنا دارد؟
بر اساس گزارش شینهوا، رهبر ایران ادامه داد: اسرائیل در حال ادامه ظلم علیه مردم ستمدیده فلسطین است در حالی که گفت‌وگوهای صلح در واشنگتن انجام می‌شود.
این گزارش در ادامه اینطور نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای مقاومت ملت فلسطین علیه اسرائیل را ستود و گفت که فشارها نمی‌تواند مقاومت این مردم را در هم شکند.



**روزنامه صهیونیستی "هاآرتص " نیز که تا چند ساعت پس از پایان نماز عید فطر سخنان مقام معظم رهبری را پوشش نداده بود، نتوانست این روند را ادامه دهد و سرانجام بخش‌هایی از سخنان ایشان را منعکس کرد.
این روزنامه صهیونیستی نوشت: "آیت‌الله علی خامنه‌ای " رهبر ایران روز جمعه گفت که مقاومت فلسطینیان به سرنگونی رژیم جعلی و ساختگی اسرائیل درآینده‌ای نزدیک منتهی می‌شود. وی که در برابر جمعیت نمازگزاران در جریان نماز عید فطر در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: گفت‌وگوهای کنونی صلح میان فلسطینیان و اسرائیل پوششی بر جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان است.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ        
       





Powered by WebGozar